Summa sidvisningar

torsdag 17 januari 2013

Träna!

Nu har jag bestämt mig, igen! Här ska tränas!! har legat på lat sidan för länge nu.. eller egentligen inte för hösten bestod ju av träning i stallet och nån dag på gymmet här och där och några vändor på motionsbandet hemma men i jul... i jul... phu.. då har jag inte gjort många knop :/ Så nu har jag gett mig fasen på att Nu ska jag igång igen och de ordentligt!

Så i måndags tog jag en svängom på motionsbandet.. testade vad ryggen tyckte om de.. och dagen efter så kändes de skapligt iaf så då följde jag med några jobbar kompisar på Zumba!..
Haha.. koordinationen på denna jänta är absolut inte något utöver de mindre normala kan jag säga :P Men roligt var det iaf! och nog gav de något och de är ju huvudsaken.

I onsdags tog jag mig iväg till sjukgymnasten för att försöka få nån hjälp med ryggen, de går ju inte att sitta ner för länge utan att de börjar göra ont och jag.. jag arbetar sittandes på butten.. så då läre ju ryggen orka med de oxå.
Sjukgymnasten tyckte efter mycket vridande, klämande och funderande att jag var på tok för smärtpåverkad för att släppas därifrån utan något smärtlindrande så jag fick akupunktur!! De var första gången jag testade de och de var ingen angenäm upplevelse när nålarna skulle i och ur och han "knäppte" på dem men däremellan då de vibrerade så var de helt ok och jag hade näst inpå inga känningar alls av ryggen på hela dagen och har haft mindre känningar idag så nog var de bra allt de där akupunkturandet! Fler gånger ska de bli.
Köpte mig ett nytt gymkort idag med då de andra precis gått ut.. så nu läll nu jäklar ska här tränas och förhoppningsvis kommer sysselsättningarna i stallet igång snart igen med :) och de är ju faktiskt de roligaste sättet att träna på!

1 kommentar:

  1. Ja att du inte tränat över jul och en tid dessförinnan beror väl inte på lättja utan på att du hade bäckenledsinflammation så det var väl inte helt frivilligt du lät bli att träna om vi ska vara lite rättvisa här.
    Det är bra att du får akupunktur mot smärtorna för det brukar kunna hjälpa och sitta i mellan behandlingarna också. Om du sen får bra träningsinstruktioner för att slippa få tillbaka det onda så blir du nästan tvungen att träna för att slippa få ont. :-)
    Det är alltid bra med träning så du satsar alldeles rätt. Förstår att träningen till häst är den roligaste träningen så jag hoppas du kommer igång med den snart igen.
    Kramen.

    SvaraRadera