Summa sidvisningar

torsdag 23 februari 2012

Hur gör vi egentligen!?

Sluta förvånas över andras dumhet eller småsinthet de kommer jag nog aldrig att göra.. och jag kommer nog alltid att fundera över vilken fräckhet de finns osv.
Jag har många exempel på detta, ta tex Kronprinsessan Viktoria och Daniel, de fick idag sitt första barn vår nästa tronarvinge. Många är så småsinta att de inte ens kan glädjas med dem att de fått en liten prinsessa. De är rätt stort tycker jag nästa tronarvinge och de har kommit ett nytt liv till jorden.
Varför är folk så småsint att de inte kan glädjas med andra!?

För några dar sen var jag på ica.. De gick där en rätt sliten man som nog har sett sina bästa dar för ett bra tag sen, han såg inte fräch ut och han såg ut som att han smakat på livets hårda bitar av olika dess slag.. jag såg honom först när jag kom in i affärn sen stod han vid kryddorna.. och ja jag skulle ju oxå dit.. så jag gick och ställde mig bredvid honom.. han lukta inte gott.. Vi stod där bägge två och letade.. jag sa -hitta du nått bra? ehh hehehe nä fick ja till svar..
Jag hittade inte heller något jag ville ha så jag gick därifrån.. på väg därifrån slog de mig, va många de va som liksom nästan tagit omvägar för att slippa gå bredvid eller förbi honom och så där står jag och pratar med denne slitna ofrächa och nästan lite läskiga man. Men va fasen spela roll då! Han är väl lika mycket människa för det! och han var inte alls så "läskig" som han såg ut när man väl bytt några ord med honom.

Jag förundras och blir lite små arg på folk som inte kan vara större människor utan tittar snett eller är småsinta och inte kan glädjas med andra..
Ajja... jag kan ju inte förändra hur världen ser ut Men jag kan tala om vad jag tycker om detta! :)

Nu är de helg och jag tänker ha en fin och mysig helg med <3 :)

1 kommentar:

  1. Ibland känns det i alla fall som jag uppfostrat dig/er bra. :-) Jag bryr mig heller inte om hur folk ser ut eller luktar, jag pratar med dem ändå eller säger hej och ger dem ett leende. Vem vet, det kanske är det enda leendet de får eller den enda de pratar med just idag. Medmänsklig. Ja det vill jag vara. Och jag hoppas många vill det.

    Att vara småsinta och inte kunna glädjas med andra drabbar nog egentligen den som är sån mer än vad det drabbar andra. Den som är sån kan inte må bra. Nog känns det bra att kunna glädjas med andra, med kronprinsessan och prinsen som fått en liten dotter t.ex. Jag känner mig så mycket gladare då.

    Kramen.

    SvaraRadera