Summa sidvisningar

onsdag 3 november 2010

Söta busar...

Idag alldelses innan jag skulle åka och jobba satt jag vid köksbordet och satte i mig lite youghurt.. då ser jag Mumlan stå vid matskålarna, hon hade vält vatten skålen för att komma åt en liten liten bit torrfoder som låg bredvid, när hon väl kom åt den så åt hon upp den sen va hon nöjd! och tyckte att fy va blöt hon vart om tassarna när hon sen gick över golvet där hon spillt ut vatten skålen!
Kunde ju inte bli arg eller ajja henne då de enda hon ville var att städa.. för de är det hon gör Hon städar.. vid matskålarna.. om något är spillt på bordet på golvet eller om hon helt enkelt bara tycker de är lite för skräpigt på golvet.
De är stört sköna mina små busar Mizzie och Mumlan de får en att le för jämnan.

Idag har jag tvättat på morron kvisten.. hade ett jäkla dåligt morgon humör när jag klev upp kvart i 6.. de tog tid men de gick sakta men säkert över.
Sen sov jag middag i ca 1 ½ timme innan jobbet.. hehe.

I morron ska jag snygga till lite här hemma och kanske ta mig iväg och sola, bada eller en promenad.

Sen är de snart helg :) Längtas till helgen!.

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det tur att vi har våra katter att glädjas åt. Vad duktig Mumlan är som städar. Hon har väl tagit det som sin uppgift hon då. Medan Mizzie passar Mumlan då du är borta. De är nyttiga de små liven.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Var har du tagit vägen?

    SvaraRadera