Summa sidvisningar

onsdag 24 november 2010

Frikort och bil körning

Ja rubrikerna hör väl inte ihop egentligen... men det här med såkallat frikort har jag funderat på längen, jag har hört par som är tilsammans som har ett fri kort var! och med de menas att de får välja en person vem som helst.. och vill då den personen "kela" med dig så är de ok för din pojk/flickvänn!! HM... inte vill då jag kelas med nån annan än den person jag håller kär!
Är de många där ute som har frikort? de pratas ju till och med om det på radion.
Frågan är ju - Är de rätt och riktigt att få ett frikort!?
Jag tycker inte det, om man kan tänka sig att vara med nån annan än sin käresta så kanske man inte bör vara i lag längre.
Vad tycker ni?

Sen än en gång har jag varit ute och kört bil och svurit åt andra bilisters dumheter.. ´vet folk inte längre vart man slår på blinkersen och att man inte bara åker rätt ut i rondeller och på parkeringar utan att se sig om framåt, bakåt och åt sidorna innan man trycker gasen i botten och kör! Jag blir så irriterad.... nästan så polisen borde stå i rondeller och på parkeringar och böta folk för vårdslöshet i trafiken! SUCK.
Jag är inte en perfekt bilist men jag brukar iaf tänka mig för och visa åt vilket håll jag ska.
Jag fick inte mitt kör kort i fling paketet som visst många andra gjorde :S

Nog sagt om detta...

Försöker hittan lusten att snygga till här hemma innan helgen... de går inge vidare.
Var hem till Tessan och fikade igår, hon hade pysslat och donat så å va mysigt de var där, vart lite inspirerad en stund men de gick över :/

Ska ta tag i mitt hem nu.

2 kommentarer:

  1. Det där med frikort låter ju helt sjukt!
    Man kan ju undra hur sunda deras relationer är egentligen som har frikort...

    SvaraRadera
  2. Frikort!!! Har jag aldrig hört talas om. Men det låter ju inte riktigt klokt. Kan man tänka sig att "kela" med nån annan än den man är tillsammans/är gift/sambo med så är det inte bra i det förhållande man är i och då är det dags att ta itu med det. Nä, aldrig att jag skulle vilja ha "frikort"! Finns inte ens på kartan...

    Bilförare med dåligt omdöme och brist på hänsyn har blivit allt vanligare. Läste i Ljp häromdan just om att köra i rondeller där en polis uttalade sig om att bilisterna blir mer och mer "ego" och tänker bara på sig själva och inte visar hänsyn längre. Det är ju skrämmande! Inte är det konstigt att det blir olyckor då man inte kan ta hänsyn till varandra i trafiken. Det kanske skulle vara nån påbyggnadsutbildning på körkorten som kunde infalla ungefär vart tionde år och inte kosta allt för mycket. Där skulle man kunna bli påmind om att visa hänsyn bl.a. och få lära sig nya regler och trafikmärken.
    Lägg inte för mycket energi på att bli förbannad för då blir du också lite sämre som förare.
    Kram! ♥

    SvaraRadera