Summa sidvisningar

tisdag 14 september 2010

Hösten är här!

Sitter i soffan, tända ljus och avnjuter lite choklad för sen ska här skäras ner på go sakerna!!
Men ikväll få jag njuta av de sista =)

De har varit en kämpig dag på jobbet.. men den tog slut till slut iaf.

Börjar fundera på hur männsikor är funtade, när man åker buss så står folk upp även fast de finns platser att sätta sig på, ska kanske tillägga att detta va tonåringar. På väg gåendes hem från affären ikväll så stod de ett gäng tonåringar på gång vägen och pratade, de stod fortfarande kvar mitt på gång vägen när jag kom gåendes och skulle förbi, tjejen som stod mitt i vägen spände ögena i mig och försökte se kaxig ut, inte minnsan tänkte hon flytta sig så jag skulle komma förbi inte.. ist fick jag gå runt henne och emellan henne och hennes kompis, på väg om sa jag - ni kan ju flytta er från gång vägen! Fick ingen reaktion alls!

Va är de för attetyd egentligen? inte hade jag då den attityden och dåliga uppfostran när jag var i den ålder.

Är de så att jag börjar bli gammal!? eller jag kanske helt enkelt förstår bättre!.

2 kommentarer:

  1. Någonstans efter vägen har något tappats bort. Respekten för andra människor bl.a.
    Någonstans efter vägen har något tillkommit. Egoismen. En syn på sig själv att "jag gör som jag vill och skiter i andra". Sorgligt.
    Någonstans har föräldrarna släppt ansvaret att uppfostra sina barn till ödmjuka, omtänksamma vuxna. Skrämmande!

    SvaraRadera