Summa sidvisningar

söndag 22 maj 2011

Längtas till

Ja här längtas de till Tisda kväll, freda kväll hela helgen och helgen där på och så såklart tills de blir semester tider :)

Har jobbat idag, andra söndan i rad.. gick faktiskt lättare än va jag trodde de skulle gö, dock va de lite struligt i början men sen så var de bara att jobba på som vanligt, bland de bästa va ju att kunna ficka och äta lunch med J igen. Gu så längesen de va sen sist. Sen hon bytte avdelning så har vi mest bara hejjat och hejjdåat till varandra.

Jag stör mig faktiskt på va dåligt folk lyssnar på varandra och tänker man så är de ju faktiskt så överlag jämt på ett eller annat vis. Ja menar varför inte lyssna färdigt eller svara på ett vanligt meddelande, va är de som är såå svårt med det!?

Var in på djurskyddets hemsida idag, är in där lite då och då och tittar..
Tycker de är så hemskt med alla stackars katter som saknar hem av en eller annan anledning.
Så funderar du på att skaffa katt, varför inte ta sig en titt på närmaste djurskydd!

Här är länken till Bollnäs-Ovanåkers djurskydd

Nä nu ska ja kolla klart på filmen på tv 4 - Gone baby gone sen blir de till att sova för jag jobbar ju dag i morron :)

1 kommentar:

  1. Visst är det så att folk lyssnar dåligt på varann. Vi lyssnar inte aktivt. Det är en konst att lyssna aktivt och sen komma ihåg vad den andre sagt och att kunna ställa relevanta följdfrågor.
    Jag vet med mig att jag är dålig på att lyssna ibland men försöker att koncentrera mig och lyssna. Sen har jag så dåligt minne så jag kan glömma vad som sagts efter nån timme men det kan ju vara en fördel om jag fått något förtroende som jag inte får sprida vidare. Om jag glömt (glömmer inte helt men har det inte aktivt i mitt minne) vad som sagts till mig i förtroende så är det ju ingen risk att jag för det vidare i alla fall. ;-)
    Visst är det hemskt att det finns hemlösa katter. Jag kan inte förstå dem som lämnar sin katt vind för våg och bara struntar i den. Då är det nästan humanare att ta den till veterinären och avliva den.
    Men du har ju verkligen gjort en katt lycklig i det fallet. :-) Lilla goa Mizzie.
    Kram.

    SvaraRadera