Summa sidvisningar

torsdag 6 juni 2013

Lungt

Det känns som att de ligger ett lugn över dagen, national dagen. Kanske för att de flesta inte arbetar idag eller kanske för att jag känner ett lugn i mig.
Vaknade vid 8 och har inte klivit upp än, vi drog oss länge sen gick T på motionsbandet medans jag låg kvar i sängen och läste. Börjar fundera på frukos, men har som inte lust att kliva upp än, trots att jordgubbarna som står i kylen lockar.
Vi ska bara ta de lungt under dagen har vi tänkt och så ikväll ska vi åka till byborna och grilla :)
Hoppas de blir lite varmare ute idag så kanske vi kan sitta just ute och äta.

Idag firar vi Sveriges nationaldag och jag är stolt svensk, hade jag haft en flaggstång så hade jag hissat flaggan.
Jag tycker om vår nationalsång, skolavslutningarna i kyrkan, pepparkaksgubbar, pippi långstrump och sveriges kultur. Framför allt tycker jag hemskt mycket om Hälsingland och all dess grönska och fina hälsingegårdar, de är Sverige för mig!.


Stolt svensk!



1 kommentar:

  1. Jag sällar mig till dig och andra stolta svenskar. :-) Precis rätt låt en dag som denna.
    Hoppas vädret håller i sig (här är det strålande sol efter en lite molnig morgon) så ni kan sitta ute hos byborna.
    Kram.

    SvaraRadera